Treenifiilistä ja arvonta!

Heippa ystäväiset! Monilla on varmasti alkanut pääsiäisloma ja tänään vietellään vapaita. Mulla on tänään jumppaohjaus, sillä meidän toinen sali ei ole oikeestaan koskaan kiinni. Eipä mulla tässä muutakaan tekemistä ole, joten ihan mielellään meen tempasemaan spinning-bodypumpin. Vain yhden jumpan ohjaaminen tuntuu muutenkin aika luksukselta, yleensä ohjauksia kuitenkin kertyy hieman enemmän päivän aikana. :)

DSC02104

Yksi suurmmista treenifiiliksen tuojista on musiikki. Uskon, että monilla muillakin musiikki on se juttu, mistä saadaan hieman lisää energiaa ja voimaa vetää treenit läpi. Ryhmäliikuntatunneilla tykkään luukuttaa musiikkia kunnon volumella, sillä pliisu taustamusa vie kaiken fiiliksen tekemisestä. Omia treenejäni olen vetänyt viime aikoina ilman musiikkia, sillä mun edelliset kuulokkeet hajosivat ja ostin uuden puhelimen, joka ei enää mennyt edelliseen iPhone nelosen käsikoteloon. On muuten typerää, että kun vaihtaa iPhonesta seuraavaan malliin, niin kaikki lisätarvikkeet täytyy ostaa uudelleen, sillä ne eivät käy seuraavaan malliin, buu! 

DSC02105

Mobilefunista otettiin yhteyttä ja kysyttiin, josko haluaisin testata jotain heidän valikoimastaan ja tottakai halusin! Sain itselleni uudet langattomat kuulokkeet ja iPhone vitoselle tarkoitetun käsikotelon. Langattomat kuulokkeet toimivat bluetoothin kautta ja ovat muuten kätevät! Ei enää sinne tänne sotkeutuvia johtoja treenin aikana! :D Tämä kuulokemalli istui hyvin mun melko pieneen päänuppiin ja tuntui myös tukevalta.

DSC02106

Kuulokkeissa on ON-nappi, josta ne painetaan päälle, sen jälkee puhelimesta laitetaan bluetooth-yhteys päälle ja haetaan yhteys kuulokkeisiin. Sitten vain musat pauhamaan ja menoksi! :)

DSC02108Puhelin pysyy kätevästi käsikotelossa mukana. Käsikotelossa on myös avaimelle sopiva pieni luukku, esim juoksulenkin ajaksi. Kesäisin mulla on ollut ongelma avaimen kanssa, mihin sen oikeen tunkee, kun lähtee lenkille vain shortseilla ja topilla. 

DSC02107

Mobilefunin sivuilla oli muitakin makeita puhelimien lisätarvikkeita, melko edullisin hinnoin. :)

Nyt yhdellä teistä olisi mahdollisuus voittaa tämä sama setti, omalle puhelimelle sopivalla kotelolla! Jätä kommenttiboksiin muutama sananen ja kerro mistä sinä saat parhaan treenifiiliksen? Onko se musiikki, siistit treenivaatteet vai jotain ihan muuta? 

Arvonta päättyy perjantaina 25.4.2013 kl. 12:00.

Yhteistyössä MobileFun Suomi

 

 

Miten sain erottuvat vatsalihakset?

Hehee! Tämän otsikon voisi laittaa kategoriaan ”tuu mun blogiin” – otsikot. Tästä aiheesta on kuitenkin kyselty paljon ja mitenkä sitä muutenkaan otsikoimaan kuin asian oikealla nimellä! ;)

IMG_5758Kaikkihan tietävät, että vatsapalojen näkyminen vaatii matalan rasvaprosentin. Kaikilla meillä on  rasvan alla ne lihakset, toisilla pienemmät ja toisilla suuremmat, mutta siellä ne on! Jotta ne saadaan näkyviin täytyy saada fläsät pois lihaksien edestä. Mulla on vahvat vatsalihakset ja ne näkyvät joten kuten, vaikka rasvaakin olisi päällä. Nyt kun olen vielä kireämpi, näkyvät palatkin paremmin. Niin kiree en ole, että ihan lihakset olisivat jatkuvasti esillä. Parhaiten ne näkyvät aamuisin, treenien jälkeen ja jännittämällä! ;)

kollaasi

lähtötilanne – välitilanne . toinen välitilanne

Anyway, itse asiaan. Halusin itse asiassa kirjoittaa tämän myös siksi, että ymmärrätte, ettei se ole mikään helppo nakki vetää rasvoja alas. Okei, toisille se on, ja toiset ovat kireessä kunnossa aina, ilman suurta työtä. Meikäläisellä ja monilla muilla se vaatii kuitenkin enemmän. Jos lähtee metsästämään näkyvää päkkiä, kannattaa ensin taas miettiä onko se loppupeleissä kaiken sen arvoista? Täällä suomessa on ehkä 10 biitsipäivää hyvällä säkällä koko vuoden aikana, jolloin sitä pötsiä pääsee esittelemään. Muuten tallataan suurin osa ajasta ison vaatekerraston alla. Tai sitten kannattaa hankkia blogi, jonne voi iskeä egokuvia itsestään, jottei työ mene ihan hukkaan. ;) 

IMG_5855_Fotor_CollageEnkä nyt tietenkään väitä, että itsensä muokkaus liittyisi aina toisten miellyttämiseen. Mulla on ainakin itsellä paljon parempi fiilis, kun olen tyytyväinen itseeni. Helposti vaan jää koukkuun siihen fiilikseen. Kun on kerran ollut kiree, ei halua enää menettää näkyviä lihaksia. 

Omaa päkkiä metsästäessä sain unohtaa kaiken ylimääräisen syömisen. Treeniä vedin 6 krt viikossa aika huolella, vaikka suurin vaikuttaja onkin ruokavalio. Nälkää täytyy pystyä sietää jonkun verran, eikä esim. alkoholia juoda tippaakaan. Suoraan sanottuna aika askeettista elämää. Samoja ruokia syödään 7 päivänä viikossa ja that’s it. Toisaalta, sitten kun tulokset on saavutettu, on tilaa mahdollista ylläpitää, syömällä edelleen melko tarkasti, mutta herkutella ja löysäillä silloin tällöin. 

IMG_5920_Fotor_CollageKauanko kestää, että tuloksia alkaa näkymään? Se riippuu ihan lähtötilanteesta. Jos pudotettavaa on paljon, kestää tietysti kauemmin. Mulla kesti ensin varmaan 2 kuukautta ennen kuin alkoi tapahtua mitään. Voi tuntua todella tylsältä, kun tuloksia ei heti huomaa, mutta sitten yhtäkkiä niitä alkaa näkyä ja luultavasti paljon! Oon monesti kuullut ”valituksia” kuinka ollaan jo kuukausi dietattu ja laihduttu vaan niin ja niin vähän. Kannattaa aina muistaa, että jos ne kilot on kerääntyneet muutamassa vuodessa, ne ei lähde muutamassa kuukaudessa. Mitä paremmassa kunnossa on, sitä tiukemmin pitää syödä.

Itselläni ei ole mitään ylipainoa ollutkaan, vaan halusin vain vetää itseni timmimmäksi ja nyt olo onkin tosi hyvä, lukuunottamatta viime vlopun läskileiriä. :D 

Tällä viikolla ei oo huvittanut kuvailla ilman paitaa :D

Tällä viikolla ei oo huvittanut kuvailla ilman paitaa :D

Sellaista pinnalista tekstiä tänään. Muistakaa ottaa myös huumorilla. Elämä on paljon muutakin kuin sixpäkki, mutta onhan siitä kiva kirjoittaa, vaikka kokonainen postaus! :D

Mukavaa pääsiäistä!  

Top 3 lempiruokani (+ niiden reseptit)

Moikka! Yleensä kun multa kysytään lempiruokaa, en osaa vastata yhtä ainoaa. On niin paljon erilaisia herkkuruokia, että on todella hankalaa nimetä vain yksi. Ajattelin kuitenkin jakaa teille mun tämänhetkisen top kolmosen ruokailujen osalta! :) Lempparit vaihtelee hieman kausittain, mutta sanoisin kuitenkin, että nämä kolme pysyvät aina hyvin korkealla. Kyseessä ei ole nyt mitkään hampparimätöt tai gourmet-sapuskat, vaan ihan tavalliset arkiruuat!

PicMonkey Collage

1. Loimulohi, bataatti-porkkanamuusi + salaatti

Loimulohen haen yleensä kalatiskiltä suoraan, se on mielestäni kätevä tapa, etenkin jos on kiire eikä ruuan valmistukseen ole aikaa. Tiskiltä pystyy myös valita juuri haluamansa määrän kalaa.

Bataatti-porkkanamuusiin käytän yleensä 2 bataattia ja n. 300g porkkanoita (myös kukkakaali sopii). Kuori bataatit, pilko ne pienempiin osiin ja keitä pehmeäksi porkkanoiden kanssa. Kaada vihanneksien päälle hieman luomumaitoa ja soseuta sauvasekoittimella. Mausta muusi ruususuolalla ja ripauksella luomulaatuista kirnuvoita. Tästä tulee aika suuri annos muusia.

Tämän annoksen salaattiosastolla on tammenlehtisalaattia, romainesalaattia, rucolaa, tomaattia ja kurkkua.

DSC02102DSC02103

DSC02101

 

2. Lihamureke, lohkoperunat, salaatti + vihannekset

Tämän annoksen salaisuus on luomuliha (ylämaankarja) jota käytän, mutta on varmasti herkkua myös tavallisella jauhelihalla. Sekoita jauheliha ja mausteet (ruususuola, valkosipuli, chili, pipuri) sekaisin ja muovaa lihasta pitkulaisen mallinen mureke uunipellille leivinpaperin päälle. Pilko sen jälkeen pestyt perunat lohkoiksi ja asettele murekkeen ympärille. Suihkuta suihkepullolla perunoiden päälle oliiviöljyä ja mausta reilulla kädellä. Voit lisätä pellille vielä vihanneksia, kuten porkkanaa, sipulia, kukkakaalia tms. Paista koko helahoito 220 asteisessa uunissa n. 20 minuuttia.

DSC01547 DSC01548 DSC01546

DSC01544

Tähän käytetty n. 1 kg jauhelihaa

3. Broileriwokki kookosmaidolla + salaatti/vihannekset

Kolmas lemppari koostuu broilerista, katkaravuista tai herkkusienistä, täysjyväriisistä ja kookosmaidosta. Määriä voi vaihdella taas sen mukaan kuinka paljon ruokaa tekee. Paista broilerinsuikaleet, keitä riisi ja vihannekset (parsakaali, porkkana,kukkakaali) ja yhdistä kaikki wokkipannulle. Lorauta sekaan kookosmaitoa ja mausta haluamillasi mausteilla! 

katkaravuilla

katkaravuilla

DSC01745

sienillä

Tänään olen taas Baileysin Loungessa vastailemassa treeniin, ravintoon ja terveyteen liittyviin kysymyksiin kl 20-22. Keskuteluun pääset osallistumaan tästä

Päivä mun matkassa

Moikka! Ajattelin vaihteeksi kirjoittaa postauksen ihan vaan mun arkipäivästä ja mitä kaikkea työhöni ja arkeeni sisältyy. Mun työni koostuu monesta eri palasesta, mikä on mielestäni loistava juttu. Jokainen päivä on hieman erilainen!

DSC01829

Teen töitä ryhmäliikuntaohjaajana, Personal Trainerina ja olen myös kuntosalimme ryhmäliikuntavastaava, eli pidän langat käsissä ja hoidan kaikki ryhmäliikuntaan liittyvät jutut. Lisäksi bloggaaminen on nykyään mun sivutyö, sillä saan siitäkin tuloja. Kaikkia näitä yhdistää liikunta, terveys ja rakkaus kaikkeen siihen liittyvään! :)

Tänään heräsin noin kl 8:30 ilman herätyskelloa. Hoidin mun aamurutiinit, joihin menee nykyään noin 30 minuuttia. Liotan saven, juon saven, teen vihersmoothien, juon sen, laitan kahvit tulille ja puurot keittelen kattilassa. Otan valmiiksi esiin kaikki vitamiinit ja muut napit.

DSC01938

Aamupalaa syödessä selaan työ- ja blogisähköpostit, vastailen niihin. Luen blogin kommentit ja vastailen niihin myös. Tänään tein aamulla muutamia ravinto-ohjelmia ennen kuin lähdin töihin. 10:30 aikoihin pakkasin laukun ja lähdin Lady Linelle tekemään omaa salitreeniä. Töihin tullessa sain kuulla, että toisen jumppasalin mikrofonissa oli ollut häikkää, joten aloin selvitellä ongelmaa ja yritin saada vempeleen toimimaan, sillä seuraava tunti oli alkamassa kl. 11:00. Yleensä mulla on magic touch näissä asioissa ja saan korjattua melkein kaiken, mutta tänään mikki oli aivan kuollut. Soittelin firmaan joka hoitaa meidän ääneentoiston ja jätin viestin, että laite pitäisi tulla korjaamaan tai tuomaan uusi. Tämän jupakan ansiosta omat treenit vähän viivästyi ja mulla olikin enää tunti aikaa treenata ennen kuin PT-asiakas tulisi treenattavaksi. Tein aika pikaisen, mutta todella tehokkaan pepputreenin, joka koostui boxikyykyistä, askelkyykyistä, maastavedoista, lantionnostoista, yhden jalan jalkaprässistä sekä reisien loittonnusliikkeestä. Loppuun tein supersarjoja, sillä kellon viisari lähestyi kahtatoista.

Kuva on lavastettu, käytän painoja kun treenaan :D

Kuva on lavastettu, käytän painoja kun treenaan :D

Oman treenin jälkeen kulautin Fitnessgurun vanilja-valkosuklaan makuisen heraproteiinin alas ja suuntasin treenaamaan mun asiakasta. Tehtiin circuit-treeni, joka muistuttaa Bikinibootcampin-treenejä. Asiakkaan jälkeen tein lisää ohjelmia, suunnitelmia ja lähettelin sähköpostia joka paikkaan. :D

Kl. 14:00 Meillä alkoi henkilöstöpalaveri, jossa käydään läpi viikon tapahtumia ryhmäliikunnan, personal trainingin, vastaanoton ja myynnin osalta. Suunnitellaan myös tulevia juttuja ja mietitään ratkaisuja mahdollisiin ongelmiin tai kysymyksiin. Palaverin jälkeen nälkä alkoi jo kurnia vatsassa ja suuntasin kotiin suihkuun ja syömään. Mä hoidan myös meidän firman sairaslomatuuraukset ja tänään tuli fixattua yksi auki oleva tunti. Tällä kertaa tuuraaja löytyi todella nopeasti. Joskus saa soitella, textailla ja sumplia hyvän tovin ennen kuin tunnille on hoidettu ohjaaja. 

IMG_6039Lämmitin eilistä ruokaa, broileria ja uuniperunoita. Keitin myös parsakaalia ja pilkoin läjän salaattia. Syödessä kirjoitin päivällä aiemmin ilmestyneen postauksen. Ruuan jälkeen aloin etsiä musiikkia, sillä mun piti uudistaa illan RPV-ohjelmaan yksi kappale. Kappale löytyi melko nopeasti ja kuuntelin sen muutaman kerran läpi ja mietin mitä liikkeitä otan biisiin mukaan. Musiikkia kuunnellessa tiskasin, laitoin pyykit kuivumaan ja siivosin pikaisesti. 

Siivoamisen jälkeen painuin piikkimaton päälle päiväunille. Unet kestivät noin 30 minuttia, jonka jälkeen suunnittelin tuon RPV-kappaleen valmiiksi, kertasin illan Bodycombatin ja söin yhden Questbarin hartaasti nauttien. :D

IMG_5320

 

Sitten olikin aika lähteä töihin jumppien pariin. Ohjasin ensin Bodycombatin ja päälle RPV:n. Tänään porukkaa oli jo reilusti vähemmän kuin eilen. Ovatko kaikki lähteneet jo pääisäisen viettoon? Tunnit meni kivasti ja tällä hetkellä oon ihan fiiliksistä juurikin RPV-tunnista, se on kyllä yksi mun lemppareista. On kiva kun saa itse suunnitella koreot ja valita biisit. Nyt käytössä on vielä uudehko ohjelmakin, joten sekin tietysti edistää fiilistä. Kl 20:45 jumpat oli jumpattu ja meikäläinen näytti tältä..

IMG_6056 IMG_6054Jumppien jälkeen tarkastin vielä seuraavan päivän ohjaajat koneelta ja tarkistin päivän tuntien kävijämäärät. Nälkä alkoi taas tuntua, joten suuntasin kotiin syömään ja pesulle! Iltaruoka koostui sellaisestakin gourmeesta kuin luomulaatuisesta jauhelihasta ja täysjyväriisistä.. 

DSC02098 DSC02097 DSC02096Ruuan kuvaamisen jälkeen istuin tähän koneelle ja aloin raapustaa tätä postausta, samalla syöden. :D Aloitin postauksen kirjoittamisen reilu tunti sitten ja nyt alan olla loppusuoralla. Poikaystäväkin tuli kotiin äsken ja sanoikin juuri, että kohta sä saat jonkun kohtauksen, kun teet vaan töitä kokoajan ja istut siinä koneella. :D No, täytyy sanoa ettei mikään mitä teen oikeastaan tunnu työnteolta, sillä tää on niin mukavaa puuhaa! Kello on nyt 22:30 ja kohta on aika painua peiton alle.

Öitä kaverit!

Ihanan värikästä!

Moikka! Onpa mukavaa olla takaisin arjessa kiinni. Mulle rutiinit ja normaalisti rullaava arki on todella tärkee osa hyvinvointia. Voin paljon paremmin kun saan elää tasaista elämää. Välillä on kiva poiketa rutiineista ja reissata, mutta taidan pohjimmiltani olla kuitenkin kotirotta, joka viihtyy parhaiten kotosalla! :) 

Eilen pääsin takaisin jumppien pariin ja tekipä taas hyvää! Molemmat tunnit olivat ihan täynnä ja meno sen mukaista. Aina kun on enemmän jengiä, on treeni myös tehokkaampaa, sillä salin lämpötila taitaa nousta ihan muutaman asteen kuumemmaksi! Itselläkin naama loisti tomaatin värisenä jo attackin jälkeen. Eilen ohjasin poikkeuksellisesti vain spinningin ilman corea, sillä mulla oli sovittuna chatti-keskustelu Bailysin Loungessa kl 20:00. 2 tuntia meni hujauksessa ohi kysymyksiin vastaillessa! Huomenna uudelleen sama paikka ja sama aika! ;)IMG_6044

Mä tykkään todella paljon värikkäistä ja räiskyvistä urheiluvaatteista! Vaikka arkipukeutumiseni on aika tavallista, silti treeneihin tykkään yhdistellä ihan outojakin väricomboja. Käytiin viikonlopun reissulla Akvamariinin Showroomilla, jossa oli näytillä kesän värikästä sporttimuotia. 

DSC01980

DSC01976

DSC01981DSC01979Meille esiteltiin eri merkkien värjeä ja malleja. Paljon oli mielenkiintoista katseltavaa. Saatiin myös Zero Pointilta kompressiosäärystimet ja -sukat. Mulla on ollut vastaavanlaisia jo aiemminkin, mutta sukkamallia en ole tykännyt pitää urheillessa. Säärystimiä en ole kokeillut ennen ja ne pääsikin eilen testiin illan Bodyattackissa. Näiden pitäisi tuoda mukavuutta ja tehoa urheilusuoritukseen lajista riippumatta. Säärystimet tuntuivatkin mukavilta ja ainakin eilen askel oli kevyt, johtuiko sitten säärystimistä vai viikonlopun hiilaritankkauksesta! :D Sukat ajattelin ottaa ihan kotikäyttöön ja rennompaan menoon, kuten kävelylle.

DSC01983

Kaikista eniten ihastuin Haglöfsin värikkäisiin kuoritakkeihin ja niitä tulikin testailtua ja kuvattua hyvä tovi..:D

DSC01989DSC01992Siinäpä kunnon väripläjäys! Millaisia urheiluvaatteita te käytätte?